Ana içeriğe atla

Dev mi' Cüce mi ?

Hayata farklı anlamlar yükleyerek bak.

Sesini beğenmeyen bir bülbül veya renklerini beğenmeyen bir tavus kuşu olsan mesela nasıl bilebilirdin güzelliklerin sende toplandığını, 

hep aynı gözlükle baksan dünyaya...

Bakış açını değiştir.


Başkasının, kendinin, kuşun, kelebeğin, karıncanın veya bir devin penceresinden de bak.

Mesela bir kuşmuşsun da gelip dalına konmuşsun gibi bir eriğin.

Ya da küçücük bir balıkmışsın da sürünü kaybetmişsin gibi bir okyanusta.

Veyahut gölgelerin heyulasında kendini dev zanneden bir karıncaymışsın gibi...
Hep farklı yönlerini düşün olanın bitenin.

Olanda hayır olduğunu bilerek, evrendeki her şeyin kaosun bir raksı olduğunu hissederek yaşa An'ı...

Yarını düşünürken bugünü kaçırma.

Bugünü yaşarken dünü hatırlama.

Takılma yani ne geçmişe ne geleceğe.

Ne geçmişe asılı kal ne geleceğe takılı.

Bakmak her zaman görmek arzusudur, fakat her zaman görmek değildir.

Olan biteni izle ve görmeye çalış.

Gör ve anlamaya çalış.

Anla ve tefekkür et.

Tefekkür et ve idrak et.

İdrak etmek yani farkında olmak önemlidir.

Evren için; geçici, küçük ve önemsiziz.

Mal, mülk, makam, mevki, sağlık, hepsi geçicidir.

Evrende ne kadar küçük bir yer kapladığını düşünürsen evren için ne kadar önemsiz olduğunu da anlarsın. 

Evrenin yaşı olan sekiz milyar yıl içinde yaşayacağın kısacık hayatının, evrenin yaşına oranla çok önemsiz olduğunu bil.

Vücudunda senden önce yaşamış yaklaşık bir milyon canlının atomuyla beraber bir geri dönüşüm olarak dünyaya gelip, bir geri dönüşüm olarak öldüğünde abarttığın hayatının gereksiz yüklerini idrak edeceksin.

Ruhunda taşıdığın ilahi sırrı, bir an bile olsa unutma.

Hayat bazen trajedi, bazen komedidir.

Trajedi ile komedinin girift bilmecesini çözemeyeceğine göre, hayatını sorgulamaktan vazgeçip içinde bulunduğun an'a sımsıkı sarılarak bir lahzasını bile kaçırma.

Bilinçli ve farkında ol ki bakış açın net,
hislerin doğru,
enerjin pozitif olsun.

Hayat insanın kendisini anlamasına demiyorum, anlamaya çalışmasına bile yetmeyecek kadar kısa.

O halde doğru yerden bak,
sevginin gücüne inanarak yaşa,
olaylara iyimser yaklaş,
unutma hayat sen ona ne verirsen onu  yaşatır sana.

Tersine sorular ¿

Hayat, sürekli takip edilen bir yoldur, peki insan bu yoldaki yolcu değil midir¿

Bu yolda "tamamen" dünü düşünüp "tamamen" yarın için çalışırsa bugünü yaşamış sayılır mı ¿
Ya bugün... Bugünün değeri, insanın en geç keşfettiği şeylerden biri olan "şimdiki zaman" azaldıkça mı bilinir 
¿

Zaman... İçinde bulunan an'ın değerlendirileceği bir varoluş boyutu mudur yoksa tüketilmesi, bitirilmesi gereken bir kavram mıdır ¿

Peki bakmak ve görmek... Görmeden bakmanın mümkün olmadığı gibi bakmadan görmek mümkün müdür¿

"Anı yaşa, kör yarının gözleri" derken içinde bulunduğumuz an'ı ne kadar görüyoruz ¿

Ya siz ¿ 

Bunları okurken "şimdi ve burada" mısınız ¿

Belleğinizden neler geçiyor ¿

Varlığınızla eylemleriniz aynı yerde mi ¿

Asıl mesele;

Göğünü yükseltirsen, göğsünü genişletirsin.

Sesini temkinli kullanan, sözünün de değerini bilir.

Renginin değerini bilen ne griyi kıskanır ne de siyahı.

Hayata farklı anlamlar yükleyerek bakarsan;

gerçek seni, 
gerçek hayatını, 
gerçek hislerini, 
gerçek renklerini idrak edip, farkında olmaya çalışırsın.

Bunu da bilinçli bir şekilde yaparsan anlarsın ki kocaman evrende bir karınca yerine göre dev gibidir, yerine göre cüce.

Yerine göre evrenin ta kendisi...

Sağlıcakla,
Hoşça kalın.

Yorumlar

Blogdaki Popüler Yayınlar

Bilim : Sanat : Toplum :

Toplumun Gelişmesinde; Bilim mi Sanat mı Daha Önemli ? Jean Jacques Rousseau tarafından 1750 yılında yazılan ''Bilimler ve Sanatlar Hakkında Nutuk/Söylev'' kitabındaki yazarın görüşü, az sonra okuyacağınız satırlardaki şahsi görüşlerime tam olarak uyuşmuyor diyebilirim. Toplumların gelişmesinde bilim ve sanat konularının rollerini eğer merak ediyorsanız hep birlikte merakımızı giderelim, ne dersiniz? Rousseau kitabında; bilimin ve sanatın insanları boş uğraşlara yönelttiğini ve erdem kavramını bitirdiğini söylüyor. Bilimin artması ve sanatın çoğalmasıyla yöneticilerin, askerlerin erdemlerini yitirmesi ve ahlaklarının bozulmasına sebep olduğunu anlatıyor.  Bu yüzden bozgun ve yenilgilere uğranıldığından bahsediyor. Hatta bir yerde ''…bize birçok bilim öğrettiniz, yüksek bilgilere ulaştırdınız; ama bütün bunların hiçbirini bize öğretmemiş olsaydınız yeryüzünde daha az mı kalabalık olacaktık?  Daha kötü mü yönetilecektik? Daha az güçlü, daha az sağlıklı, daha

Ruhunuzun bir tarafı, bırakınız 'Çocuk' kalsın !

' A nnesi gül koklasa, ağzı gül kokar' diye özetlese de şair, biz  anlatalım istedik. 'Çocuk' konusunu...                                                            ' Masum ' kimdir deseler, hemen aklımıza ilk olarak 'çocuk' gelir, öyle değil mi?  Tabii ki öyledir. Tüm çocuklar masumdur çünkü. Asya'dan Afrika'ya kadar dünyanın her köşesindeki çocuk kalbi olabildiğince masum çarpar.  Peki çocuğun minicik kalbine sığdırdığı dünyalar kadar masumiyet   neler oluyor da çocuk  büyürken  azalıyor dersiniz?  Neler oluyor da dünyada olabildiğince kötü insanlar, bunca masum çocuk varken hala kötü kalabiliyor? Bu soruların muhtelif cevapları olsa da bizim ortak bir temennimiz vardır. Bir çocuk büyürken, beyni ve kalbindeki masumiyet azalmamalı, aynı zamanda içindeki küçücük çocuğa ait ruh, hep biraz çocuk kalmalıdır.👍  Yoksa etrafındaki acımasız dünyada ne kendisine yapılan haksızlıkları unutabilir. Ne de hataları ve ihanetleri atlatabilir.... Sabah se

Mersin Bilim Köyü Projesi

    BİLİM KÖYÜ PROJESİ   2017-MERSİN Proje Koordinatörü: Ahmet YALKIN Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü MEZİTLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BİRİMİ PROJE GEÇMİŞİ  (2015-2018) Vücudun Senindir Onu Koru Projesi (Mersin ili geneli / 360000 Öğrenci ve Öğrencilerin Velileri) Sanal Âlemde Gerçek Güvenlik Projesi (Mersin ili geneli / 360000 Öğrenci ve Öğrencilerin Velileri) Mezitli – Eğitim Liderleri Akademisi (Cumhurbaşkanlığı Protokol Eski Uzmanı / İhsan ATAÖV’ün katılımlarıyla / İl genelindeki eğitim yöneticilerine) 2015 KA101 AB Projesi – (2015 Kaynaştırma Destek Eğitim Hizmetlerinde Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimi Konusundaki Yeterliliklerinin Artırılması Projesi/ 125000 € Hibe Bütçeli) 2016 KA101 AB Projesi – (2016 İlkokul ve Ortaokul Öğretmenlerinin Mültecilerin Eğitim Süreçlerine Dahil Edilmesi Konusunda Eğitilmesi Projesi / 88512 € Hibe Bütçeli) 2017 KA101 AB Projesi – (