Ana içeriğe atla

Yoksulluk Görünmezliktir


Bana fakirliğin resmini çizebilir misin?

Sorusunun cevabı niteliğindeki bu düşündüren ve etkileyen çalışmayı, sokak sanatçısı Kevin Lee’nin eseriyle görüyoruz. 

Çalışmanın Adı, "Yoksulluğun Görünmezliği"
Yoksulların görünmez tarafını resmetmiş sanatçı. 

Fakirin fukaranın halinden daha çok anlayıp, milletçe daha çok dayanışmamız gereken günlerden geçerken; ailemiz, komşularımız, akrabalarımız veya arkadaşlarımız içerisinde yoksulluğun bu görünmez yüzü sebebiyle mağrur fakat ihtiyaç sahibi kişilerin olabileceğini unutmamak gerekir.

Parasından başka hiçbir şeyi olmayan kişinin aslında en yoksul, parası olmasa da gönlü güzel kişinin, ruh zengini kişi olduğu gerçeğini de belirtmek isterim.

Zengin ile yoksula maddi değerler manzumesinde kıyas biçildiği yaşlı dünyamızın, sözüm ona dört başı mamur bir adaleti de yoktur. 

Dünya nüfusunun %1'lik dilimine tekabül eden en zenginlerin maddi gelirlerin %99 'una, geriye kalan % 99'un ise dünyanın bütün maddi gelirlerinden geriye kalan % 1'e sahip olduğu bir yerde, adalet vardır denilemez. 

Adalet tecellisinin yarına kalsa da kimsenin yanına kalmayacağı bir dünyada, yine de adalet noktasında zengin ile fakirin hukuku mühimdir.

Maddi yoksulluk utanılacak bir hal midir? Kesinlikle değildir. Asıl sorun etik değer noksanlığı ve ahlaki yoksulluktur. İnsanlığın ortak etik değerlerinden uzak, inanışının gereği olan manevi değerlerden yoksun bireylerin gitgide insan vasfının dışına çıktığı ve sonunda güce tapan, güçlünün yanında / haklının karşısında duran tiplere dönüştüğü gerçeğini de unutmayalım.

Gelelim "insan" özellikleri taşıyan fakat maddi ihtiyaç sahibi yoksullara. 
Yani garip- gurebaya...

Bizim kültürümüzde yoksulların ortak özellikleri görünmez olmaktır. Görünmez bir hayat tercih ederler. Kimseler bilmesin, görmesin isterler maddi yoksunluklarını...

Yoksulluğun getirdiği dramlara neticesinde gururuna yediremeyip vatanını yurdunu terk eden, hatta canına bile kıyan görülür bizde. 

Okula gönderdiği yavrusunun ihtiyaçlarını karşılayamayan, tenceresinde aşı kaynamayan, bacasında dumanı tütmeyen bir ailenin yoksulluklarını çevrelerinden gizlemek için görünmez bir tavır sergilemesi olağandır ve insan psikolojisi ile açıklanabilir.

Bununla birlikte yiyip içtiklerini ve yaşam standartlarını türlü edepsizliklerle insanların gözüne sokarak yaşayan sözüm ona "zengin" zümrenin tavırlarının adab-ı muaşeretteki karşılığı ise görgüsüzlüktür. 
Bu kişiler zengin ise de, fakirdir. Hem de "ruh" fakiri. 

Tersine Sorular ¿ 

İhtiyaç duyduğu eşyayı alamayacak parası olmayan kişiye fakir diyoruz,  parası olduğu halde ihtiyaç duyduğu insani his ve haysiyetleri satın alamayan kişilere ne deriz ¿

"Zengin isen ya bey derler ya paşa, fukara isen abdal derler ya cingan haşa !... " diyen bozkırın tezenesi Neşet Ertaş'ın "ayaklarınızın turabıyım" diyerek, gariplerin yoldaşı olması ne büyük bir zenginliktir ¿

Vesselam.

Şimdi kimin zengin, kimin fakir olduğunu bilemediğimiz dünyamızda sofrasında bir kap bile yemeği olmayan kardeşlerini görmezden gelme.

Sadece yemeğini değil, yüreğini de paylaşma vakti...

Dünya hâlidir bu, göz açıp kapayıncaya değin geçiverir bütün güzellikler.

Hâlâ gözün görüyorken, yoksulluk görünmezlik olmasın.

Sağlıcakla, hoşça kalın.

Yorumlar

Blogdaki Popüler Yayınlar

Bilim : Sanat : Toplum :

Toplumun Gelişmesinde; Bilim mi Sanat mı Daha Önemli ? Jean Jacques Rousseau tarafından 1750 yılında yazılan ''Bilimler ve Sanatlar Hakkında Nutuk/Söylev'' kitabındaki yazarın görüşü, az sonra okuyacağınız satırlardaki şahsi görüşlerime tam olarak uyuşmuyor diyebilirim. Toplumların gelişmesinde bilim ve sanat konularının rollerini eğer merak ediyorsanız hep birlikte merakımızı giderelim, ne dersiniz? Rousseau kitabında; bilimin ve sanatın insanları boş uğraşlara yönelttiğini ve erdem kavramını bitirdiğini söylüyor. Bilimin artması ve sanatın çoğalmasıyla yöneticilerin, askerlerin erdemlerini yitirmesi ve ahlaklarının bozulmasına sebep olduğunu anlatıyor.  Bu yüzden bozgun ve yenilgilere uğranıldığından bahsediyor. Hatta bir yerde ''…bize birçok bilim öğrettiniz, yüksek bilgilere ulaştırdınız; ama bütün bunların hiçbirini bize öğretmemiş olsaydınız yeryüzünde daha az mı kalabalık olacaktık?  Daha kötü mü yönetilecektik? Daha az güçlü, daha az sağlıklı, daha

Ruhunuzun bir tarafı, bırakınız 'Çocuk' kalsın !

' A nnesi gül koklasa, ağzı gül kokar' diye özetlese de şair, biz  anlatalım istedik. 'Çocuk' konusunu...                                                            ' Masum ' kimdir deseler, hemen aklımıza ilk olarak 'çocuk' gelir, öyle değil mi?  Tabii ki öyledir. Tüm çocuklar masumdur çünkü. Asya'dan Afrika'ya kadar dünyanın her köşesindeki çocuk kalbi olabildiğince masum çarpar.  Peki çocuğun minicik kalbine sığdırdığı dünyalar kadar masumiyet   neler oluyor da çocuk  büyürken  azalıyor dersiniz?  Neler oluyor da dünyada olabildiğince kötü insanlar, bunca masum çocuk varken hala kötü kalabiliyor? Bu soruların muhtelif cevapları olsa da bizim ortak bir temennimiz vardır. Bir çocuk büyürken, beyni ve kalbindeki masumiyet azalmamalı, aynı zamanda içindeki küçücük çocuğa ait ruh, hep biraz çocuk kalmalıdır.👍  Yoksa etrafındaki acımasız dünyada ne kendisine yapılan haksızlıkları unutabilir. Ne de hataları ve ihanetleri atlatabilir.... Sabah se
EŞ ZAMANLI İNTERAKTİF UYGULAMALAR PROJESİ  “ VÜCUDUN SENİNDİR ONU KORU ” “ SANAL ÂLEMDE GERÇEK GÜVENLİK ” PROJELERİ ÖRNEKLEMİ İLE ANLATIMI 2017-MERSİN Proje Koordinatörü: Ahmet YALKIN / Mezitli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü MEZİTLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİ GELİŞTİRME BİRİMİ PROJE GEÇMİŞİ ( 2015-2017) 1. Vücudun Senindir Onu Koru Projesi ( Mersin ili geneli / 360000 Öğrenci ve Öğrencilerin Velileri) 2. Sanal Âlemde Gerçek Güvenlik Projesi ( Mersin ili geneli / 360000 Öğrenci ve Öğrencilerin Velileri) 3. Mezitli – Eğitim Liderleri Akademisi ( Cumhurbaşkanlığı Protokol Eski Uzmanı / İhsan ATAÖV’ün katılımlarıyla  / İl genelindeki eğitim yöneticilerine ) 4. 2015 KA101 AB Projesi –( Kaynaştırma Öğrencilerine Yönelik /125000 € Hibe Bütçeli ) 5. 2016 KA101 AB Projesi – (Mültecilere Yönelik / 88512 € Hibe Bütçeli ) 6. 2017 KA101 AB Projesi –( Ortaöğretim Kurumlarında Erken Okul Ter